Anbudskurs – Hur gör man affärer med kommuner?

Kommuner, landsting och andra inom den offentliga sektorn i Dalarna, upphandlar varje år varor och tjänster för närmare 20 miljarder kronor. Vill du göra affärer med den offentliga sektorn? Anmäl dig till denna kostnadsfria anbudskurs där du får kunskaper i hur du gör.

Upphandlingsdialog Dalarna bjuder in små och medelstora företagare i södra Dalarna som har liten eller ingen erfarenhet av offentlig upphandling till denna kurs.

Innehåll

Du får lära dig mer om upphandlingsprocessen, hur det går till att lämna anbud och delta i offentliga upphandlingar. Du får också träffa lokala upphandlare från Avesta kommun.

Ur innehållet:
• Lagen om offentlig upphandling.
• Hur det går till att lämna anbud. Upphandlingsprocessen, från var man hittar annonserna till hur man kan överpröva ett beslut.
• Exempel på förfrågningsunderlag. Vad ska man tänka på när man svarar utifrån ställda ska-krav och hur du som företagare förbereder dig.

Praktisk information

När: 15 februari klockan 8.00-12.00
Var: Koppardalens Utvecklingscentrum, Polervägen 12, Avesta.
Pris: Kursen är kostnadsfri. Kaffe/te och smörgås ingår.
Kursledare: Per Kyhle Colligio AB
Kontakt UDD: Kerstin Angberg-Morgården, 072-227 60 67

Anmälan

Anmäl dig senast den 13 februari genom att kontakta Kerstin Eriksson Avesta kommun, 0226-645 693, kerstin.eriksson@avesta.se eller till kerstin.angberg.morgarden@lansstyrelsen.se

Per Kyhle

Anbudskurs med UDD. Kursledare är Per Kyhle Colligio AB


Datum: 2023-02-15 08:00 - 2023-02-15 12:00
Plats: Koppardalens Utvecklingscentrum, Polervägen 12, Avesta
Pris: Kostnadsfritt