Utbildning: Digital marknadsföring, Grund

Det här är en av fyra kostnadsfria utbildningar för handels- och serviceföretag i Säters kommun som erbjuds via vårt projekt Ökad handelskraft och samverkan. Utbildningstillfällena hålls så lokalt som möjligt i Säters kommun i grupper om ca 10 deltagare. För frågor och intresseanmälan mejla kjell.bergqvist@fbregionen.se.

Digital marknadsföring, Grund – 16 och 22 februari 2022.

Få insikt i hur digital marknadsföring hänger ihop och hur möjligheterna ser ut. Vi anpassar upplägget efter er kunskapsnivå, och de specifika förutsättningar som gäller för aktuell bransch och verksamhetstyp. Vi ser alltid till att hålla en övergripande strategisk nivå, och samtidigt förse deltagarna med konkreta tips, råd och strategier som går att agera på direkt.

Halvdag 1

Föreläsare: Jessica Engström

  • Introduktion Kundresan via digital marknadsföring – från varumärke till konvertering
  • Vikten av varumärket för att skapa igenkänning
  • Annonsering på sociala medier Sponsrade inlägg och möjligheterna med annonsering på sociala medier. När ska man välja vad och varför?
  • Sociala medier Det du behöver veta och förstå för att bli grym på sociala medier

Halvdag 2

Föreläsare: Erik Nyström

  • Kundresan och Googles verktyg En genomgång av Googles 10 viktigaste verktyg
  • SEO Grunderna kring hur SEO fungerar
  • Konverteringsoptimering De bästa åtgärderna för ökad konvertering

Om Jessica och Erik

Jessica Engström

Jessica Engström

Jessica Engström började som operativ projektledare på United Power 2012 och är idag VD/Strategisk Projektledare och delägare. Hon hjälper kunder lösa sina problem genom smarta marknadsinsatser. Jessica ser inte bara till att det händer utan att allt genomförs i rätt ordning. Dessutom bjuder hon på sig själv och får alla att trivas. Utöver strategisk projektledning vid framtagande av kommunikationsplaner/strategier arbetar hon också operativt med projektledning och sociala medier.

Erik Nyström

Erik Nyström som jobbat på digitala byråer sedan 2012 arbetar numera som digital strateg på United Power. Han är uppskattad bland annat för sin pedagogiska styrka. Ett ess inom Google Analytics, SEO, Google Ads, konverteringsoptimering samt mätning och rapportering. Rätt sak i rätt ordning är en central förkunnelse, och att göra saker bra från början för att slippa göra om. Stora som små verksamheter får hjälp av Erik med analys, optimering och uppföljning av digital kommunikation.

Intresserad av utbildningen?

Skicka din intresseanmälan till kjell.bergqvist@fbregionen.se


Datum: 2022-02-16 00:00