Hoppa till huvudmenyn Hoppa till innehåll

Vill du göra affärer med kommunen?

Kontaktinformation

Näringslivenheten

Telefon: 0225-55149

 

Ställ en fråga

Tack för ditt meddelande.

De upphandlingar Säters kommun gör, genomförs enligt Lagen om offentlig upphandling, LOU. Huvuddelen av upphandlingarna sker via Upphandlingscenter (UHC) som är en gemensam organisation för Ludvika, Falun, Gagnef, Borlänge, Hedemora och Säter.

UHC ansvarar för all upphandling i kommunen med undantag av direktupphandling och följande områden; Byggentreprenader, Undervisning och yrkesutbildning, hälsovård och socialtjänster, fritids- och idrottsverksamhet samt kulturverksamhet där medverkan från föreningsliv är aktuellt.

Upphandlingscenter har en gemensam webbplats där all information som rör upphandling och inköp är samlat.

Upphandlingscenter webbplats

Upphandlingsdialog Dalarna, UDD, är ett forum som ska förmedla kunskap, visa goda exempel och ge metodstöd vid upphandling. Det övergripande målet för arbetet är att det ska bli fler små företag i Dalarna som lägger anbud och deltar i offentlig upphandling.

Upphandlingsdialog Dalarna webbplats

Pågående och planerade upphandlingar

Här hittar du planerade upphandlingar i regionen

Här hittar du aktuella upphandlingar i regionen