Årets servicemätning igång

Nu startar årets mätning av service via telefon via kommunens huvudnummer 0225-55000, samt E-post via myndighetsbrevlådor (t.ex. kommun@sater.se).

Det innebär att Säters kommun vill veta mer om hur du upplever service och bemötande när du kontaktar oss.

Efter du kontaktat oss kan du få en inbjudan till en enkät. Inbjudan får du via sms om du kontakta kommunen via telefon, och via E-post om du skickat E-post till kommunen. Enkäten består av några få frågor. Att du svarar på dem är betydelsefullt. Med hjälp av dina svar kan kommunen få veta vad som fungerar bra och vad som behöver förbättras.

2023 års mätning visade goda resultat på det mest, men visade också att kommunen kunde förbättra sig när det gäller att svara på E-post i tid. I år får vi veta om förbättringsarbetet när det gäller att svara på E-post gett resultat!

Undersökningen genomförs på uppdrag av Säters kommun av företaget Brilliant future. Det är många kommuner som deltar i samma undersökning, vilket ger möjlighet att jämföra resultatet med andra kommuner.

Här kan du läsa mer om undersökningen på Sveriges kommuner och regioners webbplats.