Utökade telefontider för bygglovsfrågor fr.o.m. 4 december

Telefontider

Byggenhetens rådgivning via telefon för lovärenden och anmälningspliktiga åtgärder utökas från och med måndag 4 december. De nya telefontiderna är:

  • Måndagar klockan 10-12 och 13-15
  • Torsdagar klockan 10-12

Det uppstår ofta frågor när man planerar att bygga nytt eller göra förändringar i sitt boende. Hur tolkar jag detaljplanen? Vilka handlingar behöver jag skicka in med min ansökan? Vilka åtgärder kräver bygglov? Byggenheten hjälper till med att besvara dina frågor.

Välkommen att kontakta byggenheten via kommunens kundtjänst på telefon 0225 – 55 000.

Om du önskar att bli kontaktad utanför våra ordinarie telefontider kan du kontakta kommunens kundtjänst. Din fråga kommer då att vidarebefordras till byggenheten. Du kan även kontakta byggenheten via e-postadressen bygg@sater.se.

Boka fysiskt besök eller digitalt möte

Besök och möten hänvisas till tider utanför telefontiderna. Rådgivning är kostnadsfri och tid kan bokas hos handläggarna under telefontiden. Du kan även be kundtjänsten att en handläggare kontaktar dig för att boka ett möte, eller kontakta oss via e-postadressen bygg@sater.se.