Hoppa till huvudmenyn Hoppa till innehåll

Konsumentvägledning

Kontaktinformation

Säters kommun

Telefon: 0225-55000

Besöksadress: Rådhuset, Säter

Ställ en fråga

Tack för ditt meddelande.

Om du har en fråga om dina rättigheter som konsument kan du kostnadsfritt kontakta konsumentvägledare i Säters kommun.

Konsument är du när du som privatperson handlar varor eller tjänster av ett företag. Vi lämnar alltså inte råd när det gäller köp mellan privatpersoner eller köp mellan två företag.

Som boende i Säter kan du få:

  • information om dina rättigheter och skyldigheter som konsument utifrån det avtal du har ingått med ett företag
  • vägledning i hur du gör en reklamation samt få råd om hur en tvist kan lösas
  • råd inför vissa köp av varor och tjänster. Det kan exempelvis gälla råd inför köp av hantverkstjänst, val av elhandlare, val av teleoperatör eller köp av bil hos bilhandlare.

Två privatpersoner som hamnar i en tvist med varandra kan vända sig till en advokat/jurist för rådgivning. Samma sak gäller om två näringsidkare hamnar i en tvist.

Kontakt konsumentvägledning

Telefontid: onsdag – fredag, klockan 07:30 – 08:30

Mejla gärna om det är svårt att komma fram på telefon.

Du kan även lämna ett meddelande till växeln att du önskar bli uppringd.
Växeln når du på telefon 0225-55 000.